Többek között a K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság – Hungarian Open nyílt versenyeit, selejtezőit is a Smash.gg oldalán bonyolítjuk le. Ezen segédlet azon játékosok számára készült, akik nem, vagy csak alig ismerik még ezt a platformot.
A magyarázat a Smash.gg helpdesk oldalán található angol nyelvű cikk alapján készült el, ez a cikk annak a szövegnek javarészt magyar nyelvű fordítása, de tartalmaz a szervezők által hozzáadott új információt is.
Amennyiben még nincs érvényes regisztrációd az oldalon, vagy már van, és szeretnél bejelentkezni, azt megteheted a fenti képen bal alsó sarokban található kék gombra kattintva. Ezt követően egy felugró kis ablak jelenik meg, ahol a „Login” gombra kattintva meg tudod adni bejelentkezési adataidat, a „Register” fülre kattintva pedig ki tudod tölteni a regisztrációdat. Smash.gg felhasználói fiók megléte kötelező a versenyen való részvételhez.
Sikeres bejelentkezést követően a 1. ábrán látható főoldalon bal fent található „Register Now” gombra kattintva tudod leadni a regisztrációdat, amelyet követően a fenti fotón látható képernyő fog fogadni. A „Select Events” ablakon tudod kiválasztani, hogy a négy nyílt selejtező közül melyeken szeretnél részt venni. Akár mind a négyet is bejelölheted.
Bármely selejtező kiválasztása esetén a lenti fotón látható képet fogod látni. Itt be tudod állítani, hogy:
Új csapat regisztrációja esetén meg kell adnod a csapatod nevét az „Enter team name” helyére, majd meg kell hívnod csapattársaidat az eseményre. Ezt megteheted a Smash.gg-s felhasználónevükkel („Gamertag”), vagy e-mail címükkel („Email”) is. A megfelelő beírása után az „Invite” gombbal tudod hozzáadni őt a csapathoz. Korábbi csapat regisztrációja esetén egy legördülő listából tudod kiválasztani a csapatot, csapatnévvel és játékosokkal együtt. Új és korábbi csapat regisztrációja esetén is ki kell választanod azt a platformot, amelyen játszani fogsz, majd kövesd a további utasításokat, hogy összekösd a Smash.gg profilodat ezen platformon lévő profiloddal.
Amennyiben megvagy mindennel, az oldal alján a „Continue” gombra kattintva tudod folytatni a regisztráció leadását. A regisztráció végén az oldal felsorolja, hogy mely selejtezőkre regisztráltál, illetve ezt követően, hogy az adott selejtezőkre kiket hívtál meg a csapatodba. A felhasználási feltételek elfogadását követően a „Complete Registration” gombra kattintva tudod véglegesíteni a regisztrációt. Amennyiben bármit rosszul adtál meg, az „1. Configure Passes” mellett lévő „Edit” gombra kattintva vissza tudsz lépni az előző pontokhoz.
Ezzel bár a regisztrációt leadtad, a csapattársaidnak jóvá is kell hagyniuk a meghívást. Ezt kétféleképpen tehetik meg:
(A példán az RLCS 8. szezonjának nyílt selejtezőre történt a meghívás.)
Amennyiben még nem járt le a regisztrációs időszak, tudsz még változtatásokat végrehajtani a csapatodon, amennyiben szeretnél. Ezt úgy tudod megtenni, ha a főoldalon a bal oldali sávban valamelyik selejtező nevére kattintasz, ekkor megjelenik egy oldal, “Complete Team”, vagy “Manage Registration” felirattal. Arra kattintva tudod elérni az alábbi ablakot.
Legfelül, a „Your Team” alatt a „Change name” gombra kattintva tudod átnevezni a csapatodat, ha szeretnéd.
A „Roster” szekció alatt láthatod azokat a játékosokat, akik elfogadták a csapat meghívását. A csillag ikon jelzi a csapat kapitányát, ő az a személy, aki ezt az ablakot kezelni tudja. A csapatkapitány a többi játékostól jobbra lévő „Remove” gombra kattintva tudja kirúgni a csapatból azt a játékost, akivel nem szeretne indulni a folytatásban.
A „Pending Invites” szekcióban látható azon játékosok neve, akik meghívást kaptak a csapatba, de még nem fogadták el a meghívójukat. Amennyiben szeretnéd visszavonni a meghívásukat, úgy a nevüktől jobbra lévő „Cancel” gombra kattintva tudod ezt megtenni. Ha más játékost szeretnél meghívni, az „Invite” gombra kattintva megteheted.
A „Leave Team” gombra kattintva tudsz kilépni a csapatból. Ha te voltál a csapatkapitány, akkor a rendszer véletlenszerűen kijelöl valaki mást a csapatból. Ha te voltál az egyetlen játékos a csapatban, akkor a csapat törlődik.
Megjegyzés: Ezen szekcióban a képeket az angol nyelvű cikkből vettük át.
Ha készen vagytok a regisztrációval, akkor már csak meg kell várnotok, míg a párosítások publikálásra nem kerülnek. Amennyiben a főoldalon látható bármely eseménynél zöld pöttyel együtt azt látjátok, hogy „In progress”, akkor az ágrajz már publikus. Minden egyes Best of 3 / 5 / 7 szett előtt úgymond checkinelnetek kell a weboldalon, ezzel jelzitek a rendszernek, hogy készen álltok a mérkőzés lejátszására. A checkin gombot úgy érhetitek el, ha bal oldalt az esemény nevére kattintva, majd utána a „View Match” gombra kattintva megjelenő ablakon megnyomjátok a checkin gombot, ahogy azt az alábbi videón is láthatjátok. Erre meghatározott időtök van, ha nem nyomjátok meg időben, akkor automatikusan vereséget szenvedtetek. (Ugyanez fordítva, ha ti megnyomjátok és az ellenfél nem teszi ezt meg a visszaszámláló vége előtt, akkor automatikusan megnyertétek a mérkőzést)
Miután mindkét fél megnyomta a check-in gombot, itt az idő lejátszani a mérkőzést. Az a csapat, aki a párosításban fent, vagy bal oldalt van kiírva, annak kell elkészítenie a játékon belül a privát szervert. Ezt az oldal bal fent is kijelzi, hogy „Create the game lobby”. A szerver nevét és jelszavát is kiírja az oldal, az alábbi képen látható módon.
A játékon belül így tudod elkészíteni a privát szervert:
Ha a párosításban a te csapatod neve szerepel alul vagy jobb oldalt, nektek kell csatlakoznotok a szerverhez. Ez esetben ugyanúgy ki fogja írni az oldal a privát szerver nevét és jelszavát, illetve hogy „Join the game lobby”, az alábbi képen látható módon.
Játékon belül a privát szerverhez így tudtok csatlakozni:
Akár ti csatlakoztok, akár ti készítitek el a szervert, ne felejtsétek el még a verseny előtt bekapcsolni az „Options” menüponton belül az „Enable cross-platform play” opciót.
A Smash.gg közvetlenül hozzáfér a Rocket League hivatalos szervereihez, így automatikusan le tudja kérni a pontos végeredményeket. Ehhez a „Fetch Game Data” gombot kell megnyomnotok.
Ha bármi technikai probléma történne, akkor kattintsatok a „Report manually” gombra, és állítsátok be a pontos végeredményeket. Ez esetben az ellenfélnek jóvá kell hagynia az eredményeket. A vitákat elkerülve érdemes képernyőmentéseket is készíteni minden egyes lejátszott mérkőzéseteket követően, amellyel bizonyítani tudjátok, hogy a mérkőzés azzal a végeredménnyel került lejátszásra. Ha bármely fél helytelen eredményt adott meg, a „Dispute” gombbal tudjátok jelezni, hogy azzal nem értetek egyet.
Ha minden meccs eredményét beírtátok, akkor a legvégén még felkér az oldal, hogy erősítsétek meg, helyesen lettek-e beírva az eredmények. Ha nem, akkor a „Dispute” gombra kattintva ezt is tudjátok jelezni.
Ha bármi egyéb történne (például nem vagytok biztosak a végeredményben), akkor a mérkőzés ablakának tetején látható „Chat” fülre kattintva tudtok üzenetet küldeni az ellenfélnek. Esetleges szabályszegés, vagy probléma észrevétele esetén uyanezen oldalon a „Request a moderator” gombra kattintva tudtok értesítést küldeni a szervezőknek, akik ezt követően további segítséget tudnak nyújtani, az alábbi videón látható módon.
Ha a végeredmények bejelentése sikeres volt, akkor kattints a „Back to bracket” gombra és kövesd figyelemmel, hogy hogyan álltok a versenyen, van-e már következő mérkőzésetek. Ha van, akkor kattintsatok rá, és a check-innel kezdetét is veheti az a találkozó. Mindezt ismételgessétek a második vereségig, vagy a továbbjutásig / a verseny megnyerésééig!